Γράφει ο/η Κώστας Απέργης
|
29.11.12
|
Εωσφόρος
ονομάζεται αυτός που αναγγέλλει τον ερχομό της αυγής (έω-αυγή+φέρω), δηλαδή ο πλανήτης
Αφροδίτη, ο Αυγερινός που λέμε. Κατά τη χριστιανική διδασκαλία ήταν επικεφαλής
των αγγέλων, που όμως λόγω αλαζονείας και υπερηφανείας εξέπεσε στην τάξη των
δαιμόνων και έγινε διάβολος, ο Βεεζελβούλ.
Η ΔΕΗ, όπως
όλοι γνωρίζουμε, έχει καθήκον να μας τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα, γι΄ αυτό
άλλωστε την πληρώνουμε και μάλιστα καλά.
Για να
εξασφαλίζει την ομαλή τροφοδοσία ρεύματος στους καταναλωτές της, διαθέτει τεχνικά
συνεργεία, τα οποία προβαίνουν σε όλες εκείνες τις απαιτούμενες ενέργειες προς
τούτο.
Τα
τελευταία χρόνια κατά τη διάρκεια καιρικών φαινομένων έντονων όπως βροχή, αέρας,
αστραπόβροντα η Κορακιάνα μένει χωρίς ρεύμα για λίγο ή συνήθως περισσότερο
χρόνο, με ότι συνέπειες έχει αυτό σε άλλους τομείς π.χ. στο υδραγωγείο, ενώ στη
νότια μέση Κέρκυρα τα φώτα πάντα συνεχίζουν να λάμπουν!
Να
αποδώσουμε το φαινόμενο στο διάολο της Κορακιάνας ή σ΄αυτόν της ΔΕΗ;
ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ
Σημείωση ιστοσελίδας: από μια άλλη άποψη, η παρατεταμένη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος γύρισε για λίγο τη σελίδα της καθημερινότητάς μας. Η πρόβα της Χορωδίας έγινε υπό το φως των σύγχρονων "λαδοφωτιών" (τα κινητά τηλέφωνα φέρουν και φωτισμό), και το κέρασμα της Κατερίνας και της Σοφίας έγινε στο σκοτάδι. Η χαρτοπαιξία στο καφενείο έδωσε τη θέση της σε συζήτηση υπό το φως των κεριών, ενώ η τηλεόραση στο σπίτι αντικαταστάθηκε για λίγο από το παλιό τρανζιστοράκι. Τέλος, οι παλαιότεροι θυμήθηκαν ότι πρώτο τους μέλημα τα παλιά τα χρόνια, μόλις επέστρεφαν από το χωράφι το σούρουπο, ήταν να ζητήσουν από το γείτονα ένα απόδαυλο για να ανάψουν το τζάκι τους, εάν δεν είχαν προνοήσει για κανένα μισαναμένο κάρβουνο στις στάχτες. Και βέβαια, το αντιφέγγισμα του ουρανού, παρά τη βαρειά συννεφιά, απέτρεψε από την ανάγκη της χρήσης απόδαυλων για το περπάτημα στο δρόμο...
Υπάρχουν 2 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
Γράφει ο/η Γιώργος Σαββανής
|
20.11.12
|
Αυτή
είναι η παλιά "μηχανή".
Με αυτή
λειτουργούσε το παλιό ελαιοτριβείο μέσα στο κτίριο του τωρινού συνεταιρισμού.
Στην αρχή της κατοχής ο πατέρας μου, Σταμάτης Σαββανής «του παπά», μετακόμισε
οικογενειακώς στην Κορακιάνα από την Αθήνα και έτσι γλύτωσαν από τη μεγάλη
πείνα. Δούλεψε σαν μηχανικός σε αυτή τη μηχανή από το 1941 μέχρι το 1944.
Προκαλεί θλίψη να τη βλέπει κανείς να κείτεται στο χώμα σαν άψυχο κουφάρι. Αν
είχε λαλιά θα μπορούσε να μας πεί πόσες γενιές έχει θρέψει.
Δεν ξέρω
αν υπάρχει τρόπος να αποκατασταθεί και να συντηρηθεί. Σίγουρα υπάρχει αλλά θα
κοστίζει. Και λεφτά δεν υπάρχουν.
Αν
γινόταν τουλάχιστον να εξασφαλισθεί από ενδεχόμενη κλοπή. Γιατί αυτό το
ενδεχόμενο είναι πιθανό. Το σημείο είναι αρκετά ερημικό.
Ευχαριστώ
Γιώργος Σαββανής
Υπάρχουν 1 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
Της Πολυσπορίτισσας...
|
PDF
|
| Εκτύπωση |
|
E-mail
|
Γράφει ο/η Δώρα Μεταλληνού
|
20.11.12
|
21
Νοέμβρη! Παναγίας της Πολυσπορίτισσας…
Ένα
πανάρχαιο έθιμο που τείνει να εξαφανιστεί. Από μικρή θυμάμαι παραμονές της
Παναγίας τη μητέρα μου να μουσκεύει όλων των λογιών τα όσπρια ώστε να είναι
έτοιμα για της Παναγίας: κουκιά, φακές φασόλια άσπρα και μαυρομάτικα, καλαμπόκι,
στάρι, ρεβύθια, μπιζέλια και λαθύρια.
Έβραζε
πρώτα τα σκληρά και στη συνέχεια έριχνε τα υπόλοιπα.
Όταν
βράζανε έριχνε το λάδι ωμό από πάνω και μοσχοβόλαγε ο τόπος. Μια καλόγρια από
τον Παντοκράτορα [δε θυμάμαι το όνομά της] ήξερε πως τηρούσαμε το έθιμο και
ερχόταν να φάει μαζί μας.
Το έθιμο
έλκει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα! Τον αντίστοιχο μήνα με το Νοέμβρη, τον
Πυανεψιώνα, οι Αθηναίοι έβραζαν κουκιά με σχετική πανσπερμία, για να γιορτάσουν την πρόσφατη συγκομιδή! Από το μήνα το έθιμο αυτό ονομαζόταν ''ΠΥΑΝΟΦΙΑ''. Συγκεντρώνονταν
έξω από το ναό του Απόλλωνα για να να ευχαριστήσουν στον Απόλλωνα και την Αθηνά
για τη γονιμότητα της γης. Παιδιά με στεφάνια ελιάς και δάφνης στο κεφάλι προσέφεραν τους βρασμένους καρπούς στους θεούς. Γύριζαν ύστερα από σπίτι σε
σπίτι και οι νοικοκυραίοι έπαιρναν κάποιο κομματάκι από το στεφάνι στα μαλλιά
τους και το κρεμούσαν στην πόρτα.[Σας θυμίζει κάτι;]
Δεν ξέρω
αν σήμερα τηρείται το έθιμο, όμως μια αναβίωση, νομίζω θα ήταν πολύ σημαντική. Να
γνωρίσουν τα παιδιά μας τις ρίζες και τα έθιμα αυτού του τόπου.
Το βαυαρικό έθιμο του χριστουγεννιάτικου δέντρου το υιοθετήσαμε γιατί να μη
θυμηθούμε τα δικά μας έθιμα που τείνουν να εξαφανιστούν;
ΔΩΡΑ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
Υπάρχουν 0 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
Τελευταία ανανέωση ( 20.11.12 )
|
|
Έναρξη για το συνεταιριστικό ελαιουργείο
|
PDF
|
| Εκτύπωση |
|
E-mail
|
Γράφει ο/η Κβκ
|
19.11.12
|
Ημέρα
έναρξης λειτουργίας για το εργοστάσιο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Άνω
Κορακιάνας, η σημερινή. Αν και η ελαιοκομική περίοδος είναι μόλις στην αρχή της,
οι μάλλον αρνητικές καιρικές συνθήκες «έριξαν» τον πρώτο καρπό, με αποτέλεσμα
να συγκεντρωθούν οι πρώτες αλεσιές, στις οποίες προστίθενται και εκείνες που
προέρχονται από το μάδημα της ελιάς από το δέντρο, πριν αυτή πέσει στη γη.
Έτσι, λοιπόν οι πρώτοι πελάτες πέρασαν το απόγευμα το κατώφλι του εργοστασίου,
για το πρώτο λάδι της χρονιάς, αυτός δε που έκανε το «ποδαρικό», ευχήθηκε να πάει καλά η χρονιά
για το Συνεταιρισμό…
Υπάρχουν 0 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
Πάλι κουβέντα για τους Δήμους
|
PDF
|
| Εκτύπωση |
|
E-mail
|
Γράφει ο/η Κβκ
|
17.11.12
|
Πραγματοποιήθηκε
απόψε στην αίθουσα του Συνεταιρισμού συνέλευση των κατοίκων του χωριού ύστερα
από πρόσκληση του Τοπικού Συμβουλίου, με θέμα τις πιθανές αλλαγές στην
πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση και ειδικότερα στο ενδεχόμενο να ξαναμοιραστεί (αυτό)διοικητικά
η Κέρκυρα σε περισσότερους του ενός, Δήμους. Σύμφωνα με την εισήγηση του Προέδρου
του Τοπικού Συμβουλίου, το ζήτημα προέκυψε από έγγραφο του Υπουργείου
Εσωτερικών, σε συνέχεια του οποίου ο Δήμος Κέρκυρας αποφάσισε να ζητήσει τη
γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Η ομόφωνη εισήγηση του Τοπικού Συμβουλίου (Φωκίων
Μάνδυλας, Χαρίλαος Νοκολούζος, Ειρήνη Βιτουλαδίτη και Σπύρος Τσιριγώτης)
κατέληγε στην καταρχήν πρόταση για ένα Δήμο, ενώ έθετε και το ζήτημα για τη
θέση της Άνω Κορακιάνας σε περίπτωση που οι Δήμοι γίνουν περισσότεροι. Η
συζήτηση, που εμπλουτίστηκε από τις τοποθετήσεις των παριστάμενων κατοίκων,
κατέληξε στην πρόταση για την διατήρηση του ενός Δήμου, με αναβάθμιση όμως των
Τοπικών Κοινοτήτων και καλύτερη οργάνωση, καθώς δεν είναι η διοικητική διαίρεση το μείζον πρόβλημα, αλλά πολλοί άλλοι παράγοντες…
Υπάρχουν 0 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
|
|
<< Αρχική < Προηγ. 1 2 Επόμ. > Τελευταία >>
|
Αποτελέσματα 1 - 9 από 15 |