Γράφει ο/η Κβκ
|
29.06.13
|
Μια ακόμη «παραδοσιακή» πρώτη ύλη για ρουχισμό, βαίνει ταχύτατα προς εξαφάνιση
(εάν δεν έχει ήδη συμβεί).Πρόκειται για το γνήσιο, πρόβειο μαλί, που οι παλαιότεροι
το «φορούσαν» (οι περίφημες «τσούκρινες» φανέλες και κάλτσες κλπ) και οι κάπως
νεώτεροι απλά το γνώρισαν. Η αλυσίδα παραγωγής του «έσπασε», αφού έχει πλέον
αντικατασταθεί από το συνθετικό και έτσι το προϊόν του ετήσιου κουρέματος των
προβάτων, δεν βρίσκει την ανάλογη συνέχεια, μεταποιούμενο σε ρούχο. Την
κατάσταση αυτή περιέγραφε με γλαφυρό τρόπο ο Θανάσης Νικολούζος την ώρα που η
σύζυγός του Μαρία, κούρευε με επιδέξιες κινήσεις το μαύρο κριάρι του κοπαδιού τους.
«Να μείνει τουλάχιστον η εικόνα, για τις επόμενες γενιές», μονολογούσε, πάνω
από το τριπλοπόδαρα δεμένο ζώο, που καρτερικά υπέμενε, προκειμένου να απαλλαγεί
από το «βάρος» της προβιάς.
Η καλοκαιριάτικη βροχή που ξέσπασε απρόσμενα, συνέπεσε με το τελείωμα της
κουράς…
Υπάρχουν 2 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
Περί αρμονίου...συνέχεια
|
PDF
|
| Εκτύπωση |
|
E-mail
|
Γράφει ο/η Τάκης Σαββανής
|
26.06.13
|
΄Επειτα από «ηλεκτρονικές» καί
προφορικές παρατηρήσεις πού
διατυπώθηκαν μέ αφορμή
το από 6/6/2013
σημείωμα μου στήν ιστοσελίδα
της Κορακιάνας, θεωρώ
σκόπιμο νά πώ δύο ακόμη
λόγια, προκειμένου νά
ξεκαθαρίσει τελείως το
θέμα κόρου, χορωδίας,
αρμόνιο.
Πρώτο, το συγκεκριμένο
αρμόνιο ήρθε στην
Κορακιάνα τα τέλη
της δεκαετίας του
1940 από την
οικογένεια Παπαντώνη καί
συγκεκριμένα από τόν
Βασίλη Μεταλληνό –
Παπαντώνη, προκειμένου νά χρησιμοποιηθεί στό
τότε ΄΄κόρο΄΄ καί είς το οποίο
ο αείμνηστος
Βασίλης ήταν μέλος.
Μέ τήν ίδρυση
της Φίλαρμονικής χρησιμοποιήθηκε καί
είς τα μαθήματα
των τότε πρώτων
μουσικών καί στην
συνέχεια καί πάλι
στην χορωδία οριστικά,
έως την αντικατάσταση
του από ηλεκτρονικό.
Δεύτερο, οί κόρες
του Γιώργου Μανούρου
ουδέποτε ισχυρίστηκαν ότι
το όργανο αυτό
ήταν ιδιοκτησία του
πατέρα τους καί
κατά συνέπεια, μετά
τον θάνατον του,
δικό τους. Παρά τό
γεγονός ότι ήταν
στό σπίτι τους
επί σειρά πολλών
ετών καί ο
μόνος πού τό
χρησιμοποιούσε καί το
συντηρούσε ήταν ο αείμνηστος
πατέρας τους, ήρθε
η στιγμή, μετά
τον θάνατο του,
νά πούν ότι
πρέπει νά πάει
είς το φυσικό
του περιβάλλον καί
μελλοντικό ιδιοκτήτη, δηλαδή
την Φιλαρμονική. Αυτό
εξ΄ άλλου αποδεικνύεται καί μαρτυρείται καί
από την επιγραφή
πού είναι χαραγμένη
επάνω του.
Τελειώνοντας θέλω νά
τις συγχαρώ γιά
την παραχώρηση τους αυτήν είς
τήν Φιλαρμονική σεβόμενες
καί την επιθυμία
του πατέρα τους.
Αυτά γιά κάθε
καλόπιστο πού τον
ενδιαφέρει αυτή η
ιστορία, τώρα καί είς
το μέλλον.
Τάκης Σαββανης - Στάθιος
Υπάρχουν 1 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
Στην Αγία Τριάδα...
|
PDF
|
| Εκτύπωση |
|
E-mail
|
Γράφει ο/η Κβκ
|
24.06.13
|
Με λιακάδα, αλλά και ένα βουνό από σύννεφα υδρατμών στον κοντινό ορίζοντα,
ξημέρωσε η σημερινή μέρα, εορτής της Αγίας Τριάδας. Το όμορφο εξωκλήσι, κάτω
εκεί στο Λογγίδι, γέμισε από κόσμο, κυρίως δε από τις οικογένειες Ζερβοπούλου,
εκπρόσωποι των οποίων έδωσαν όπως κάθε χρόνο το παρόν. Η Αμαλία (Λίτσα), ο αδελφός της Βασίλης Ζερβόπουλος και η σύζυγός του Μαρί, είχαν φέτος τη σειρά της επιμέλειας της εορτής, στην
ανακαινισμένη οικογενειακή εκκλησία.
Όπως δε, σημείωσε ο παιδίατρος Σπ. Σαββανής, φέτος συμπληρώνονται 303
χρόνια από τότε (1711 μ.χ.) που ο Μέγας Πρωτόπαππας έδωσε την άδεια για τον
θεμέλιο λίθο, ενώ το 1714 μ.χ. εγκαινιάστηκε και λειτουργήθηκε για πρώτη φορά ο
ναός, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από εξελισσόμενη έρευνα του χωριανού μας
Κώστα Θύμη…
Υ.Γ. Χθες, στη Λειτουργία στον Άη-Θανάση ο (και) «νεοκόρος» Φωκίων, στην
προσπάθειά του να μετακινήσει κάθισμα, σκούντηξε το καντήλι, με αποτέλεσμα να περιλούσει
με έλαιο τόσον τον ίδιον, όσο και τον εκ των παλαιότερων Επιτρόπων, Δημήτριο…Συμβαίνουν
και αυτά!
Υπάρχουν 0 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
Τελευταία ανανέωση ( 24.06.13 )
|
|
Λάμπατα στην Κορακιάνα
|
PDF
|
| Εκτύπωση |
|
E-mail
|
Γράφει ο/η Κβκ
|
24.06.13
|
Ανήμερα τ’ Αη Γιαννιού χθες, του «Λαμπατάρη» και στις γειτονιές του
χωριού ζωντάνεψε για μια ακόμη φορά το έθιμο από τις «λαμπατίνες». Στο
τρίστρατο του Κουκουκή (Μουργάδες) τα μαγιοστέφανα ρίχτηκαν στην πυρά, με την
προσθήκη φρέσκιας ρίγανης και μικροί-μεγάλοι πήδαγαν πάνω από τις τρεις φωτιές…
Στον δε Άη-Γιώργη, το έθιμο έλαβε χώρα στο προαύλιο της εκκλησίας, με
διοργανωτή το Συμβούλιο της Ενορίας και με την παρουσία κόσμου από όλο το
χωριό. Η δε συμμετοχή του χορευτικού της Φιλαρμονικής έδωσε τόνο στο χορό που
ακολούθησε, υπό τις μουσικές επιλογές του νεαρού Αη-γιωργίτη «D.J.» και τις ευωδίες της ψησταριάς
που λειτουργούσε κάτω ακριβώς από το καμπαναριό…
Ψηλά,
στον καλοκαιριάτικο ουρανό, η Μεγάλη Πανσέληνος αντιφέγγιζε από το Τριοκάτσουλο
μέχρι του Κόρεντι, παρά το παροδικό πέρασμα από σκουρόχρωμα σύννεφα...
Υ.Γ. Από φίλους της ιστοσελίδας μας επισημάνθηκε ότι ο ένας εκ των κυρίων της ψησταριάς κατανάλωνε ασταμάτητα σουβλάκια!! Ποιος εκ των δύο άραγε??
Υπάρχουν 1 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
Τελευταία ανανέωση ( 24.06.13 )
|
|
Γράφει ο/η Δώρα Μεταλληνού
|
23.06.13
|
Με αφορμή το άρθρο του κυρίου Τάκη Σαββανή για το
παλιό αρμόνιο και το ξεκίνημα της χορωδίας, θα ήθελα να σας αναφέρω και μια
ιστορία της εποχής ολίγον ευτράπελη, όπως μου τη διηγήθηκε ο Νίκος ο Κωστής! Την
εποχή που ανηφόριζαν στις Μουργάδες κάποιοι νέοι ,για να μάθουν
στοιχειώδη μουσική. Το σπίτι του Διονύσιου Σγούρου ήταν τόπος συνάντησης. Ο
Μανούρος,ο Τηλέμαχος ο Μεταλληνός, ο Βασίλης ο Τζάνης ήταν μόνιμοι μαθητές. Την
εποχή εκείνη το μέσο φωτισμού ήταν κάποια λαδοφωτιά που φώτιζε αμυδρά το
δωμάτιο. Κάποιο ξαφνικό φύσημα του αέρα καθώς άνοιξε η πόρτα έσβησε τη
λαδοφωτιά! Το δωμάτιο παραδόθηκε στο σκοτάδι και το μάθημα διεκόπη
αιφνιδιαστικά. Ο σιορ Διονύσιος νευριασμένος φωνάζει:-«Διαμαντίνα!Το καπέλο μου
να χ.....ω μέσα κι ύστερα να καπακώσω τη φωτιά»! Τα τρανταχτά γέλια του
Βασίλη έσπασαν τον καναπέ στον οποίον καθότανε!!!!
ΔΩΡΑ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
Υπάρχουν 0 σχόλια. Πατήστε εδώ για να προσθέσετε το δικό σας
|
|
|
|
<< Αρχική < Προηγ. 1 2 3 Επόμ. > Τελευταία >>
|
Αποτελέσματα 1 - 9 από 19 |