Menu Content/Inhalt
Βιώσιμη Κοινότητα arrow Σελίδες Ιστορίας arrow Αφορεσμός στην Κορακιάνα του 1668
ban-pastf.jpg
Αφορεσμός στην Κορακιάνα του 1668
«Εξ αναζητήσεως του ευγενούς σ. Μάρκου-Αντώνιου Φιομάχου της εμπαρουνίας αυτού λεγόμενης του Φιομάχου διακείμενη εις την περιοχήν των χωρίων Σκριπερού, Κορακιάνας και Σωκρακίου εσυνάχθησαν εις το αυτό χωρίον Κορακιάνας δια ενέργειαν του προτάγματος του εδεσιμότατου και Μεγίστου Πρωτοπαπά Κου Θεοδοσίου Φλόρου οι κάτωθι γεγραμμένοι ιερείς όλοι ενδεδυμένοι μετά του ιερού αυτών φελόνιου και εποίησαν συνοδικόν και τέλειον αφορεσμόν καταπαντός όπου κρατούν, ήξευρον ή έχουν είδηση από τα αγαθά και εισοδήματα της αυτής εμπαρουνίας και δεν ήθελαν δείξουν, ομολογήσουν και φανερώσουν την αλήθειαν και τούτο εις τον τόπον τον διατεταγμένον και συνηθισμένον του αυτού χωρίου Κορακιάνας και κατά την άπασαν περίληψιν του αυτού ορισμού του αφορεστικού ως εκείνος διαλαμβάνει και υπογράφουν κάτωθεν:
 

Εγώ παπα-Σταμάτης Κούλις εποίησα τον άνωθεν αφορεσμόν
Στυλιανός Ιερεύς ο Σαβανής εποίησα τον άνωθεν αφορεσμόν
Παπά Μπατίστας Σαβανής εποίησα τον άνωθεν αφορεσμόν»

             aforesmos1668.jpg
Την επόμενη λοιπόν ημέρα από τον αφορεσμό, δηλαδή την 9η Μαΐου του 1668 ήλθε στο χωριό της Κορακιάνας ο ίδιος ο Φιομάχος για να κάνει νέα απογραφή στα πάσης λογής αγαθά της εμπαρουνίας του, τα ευρισκόμενα εντός της περιοχής του χωριού της Κορακιάνας.
Ανάλογες επισκέψεις θα πρέπει να έκανε και στα υπόλοιπα χωριά.
Κατά την επίσκεψή του αυτή, έδωσαν το παρόν οι «Γέροντες Ορντινάριοι» της Κορακιάνας, που την περίοδο εκείνη ήταν ο Ανδρέας Κοντοστάνος, ο Δήμος Καλούδης και ο Νίκος Γερανός, καθώς και ο Ζαφείρης Λινοσπόρης,  «Κοντόσταβλος» του χωριού. Οι «Γέροντες» κάθε χωριού και οι εκτελούντες χρέη αστυνομικών (κοντόσταβλοι) προτείνονταν από το λαό του χωριού και ο διορισμός τους γινόταν από την αρμόδια διοικητική αρχή.
Επίσης παραβρέθηκαν ο παπα-Σαββανής, που κρατούσε «το άγιον και ιερόν ευαγγέλιον», καθώς και οι Ιωάννης Ιωνάς και ο Πέτρος Κένταρχος, όλοι τους άνθρωποι πρακτικοί και κάτοικοι  της Κορακιάνας.Οι δύο τελευταίοι πρέπει να ήταν πρακτικοί-εκτιμητές, που δεν έχουν θεσμικό ρόλο, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τους ενδιαφερόμενους.
Όλοι αυτοί, έχοντας υπόψη τους τον αφορεσμό που έγινε την προηγούμενη μέρα στο χωριό και ορκιζόμενοι στο Ευαγγέλιο και «εις φόβον Θεού και της ψυχής των» είπαν, ομολόγησαν, έγραψαν, έδειξαν και «ετερμονολόγησαν» όλα τα αγαθά της εμπαρουνίας, όπως τα ήξεραν...
 
< Προηγ.   Επόμ. >
Locations of visitors to this page
Forecast | Maps | Radar