Επετειακή εκδήλωση | | Εκτύπωση | |
Γράφει ο/η Κώστας Απέργης | |
22.03.10 | |
Πραγματοποιήθηκε απόψε, Δευτέρα 22 Μαρτίου και ώρα 7. 30΄, η διάλεξη του κ. Κωνσταντίνου Ζερβόπουλου (Λα), Μουσικολόγου, διδάκτορος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με θέμα:«Οι μελοποιήσεις του σολωμικού Ύμνου εις την Ελευθερίαν από το Νικόλαο - Χαλικιόπουλο Μάντζαρο και η καθιέρωση του ελληνικού εθνικού ύμνου. Τα νεότερα στοιχεία της έρευνας».
Η εκδήλωση ήταν συνδιοργάνωση της Εθνικής Πινακοθήκης, του Μουσείου Αλ. Σούτζου- Παράρτημα Κέρκυρας και του ομιλητή, ήταν δε ενταγμένη στις εκδηλώσεις του εορτασμού της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου. Ο ομιλητής παρουσίασε τη διδακτορική διατριβή του, που έγινε υπό την καθοδήγηση του καθηγητή του Μουσικού Τμήματος του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Χάρη Ξανθουδάκη, ο οποίος παρευρίσκετο στην εκδήλωση. Ο κ. Ζερβόπουλος παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας άρτιας έρευνας και μελέτης του μουσικού έργου του Μαντζάρου πάνω στον σολωμικό «Ύμνο εις την Ελευθερίαν».Η μακροχρόνια έρευνα σε αρχεία δυσεύρετα, τόσο στην Κέρκυρα, στην Αθήνα, όσο (δι΄ αλληλογραφίας) και στο Βουκουρέστι, σε δημόσιες βιβλιοθήκες και σε ιδιωτικές, δικαίωσε τον ερευνητή και αποκαθιστά το μέγεθος του Μαντζάρου, σε μουσική ποιότητα και εθνικό περιεχόμενο, καθιστώντας τον ένα από τους μεγαλύτερους συνθέτες της εποχής του, αν αντιπαραβάλλουμε τους ομοίους του στα άλλα κράτη της Ευρώπης την ίδια εποχή. Ως προς τον Εθνικό μας Ύμνο, παρουσιάστηκαν και οι δύο εκδοχές του, ως μελωδία , που σκοπό είχε να περάσει εύκολα ο στίχος του Σολωμού στο στόμα του λαού, και είναι ακριβώς αυτό το τραγούδι, με το οποίο υποδέχτηκαν οι Κερκυραίοι το βασιλέα Γεώργιο τον Α΄, όταν επισκέφθηκε την Κέρκυρα το 1865, το οποίο στάθηκε αφορμή με βασιλικό διάταγμα, απλής επιστολικής μορφής, να καθιερωθεί ως ο Εθνικός μας Ύμνος, όπως και οι προσπάθειες του Μαντζάρου να το αποδώσει με τους κανόνες της έντεχνης συμφωνικής μουσικής. Τονίστηκε η διαμάχη της εποχής ανάμεσα στη Σχολή του Μανώλη Καλομοίρη και των Επτανησίων συνθετών, για το τι είναι και τι περιλαμβάνει ή τι πρέπει να περιλαμβάνει μια Εθνική Μουσική, η οποία διαμάχη στοίχισε την περιθωριοποίηση κατ΄ αρχήν και δυστυχώς την απώλεια μουσικών έργων του Μαντζάρου, και σχεδίων του Εθνικού Ύμνου, όσο και μουσικών έργων άλλων Επτανησίων συνθετών, με αποτέλεσμα την κοπιώδη σήμερα προσπάθεια να ανακαλυφθούν μικρότερα ή μεγαλύτερα σπαράγματα των έργων αυτών, ώστε να ανασυντεθούν στην πρώτη τους μορφή, κάτι , που στην περίπτωση του Ύμνου, επετεύχθη από τον ερευνητή, σύμφωνα με τα αξιόπιστα λεγόμενά του, και που μένει να επαληθευτούν με τη δημόσια εκτέλεση του αποκαταστημένου έργου, με την ευχή να γίνει το συντομότερο. Να τονίσουμε το θαυμάσιο περιβάλλον της Πινακοθήκης με τους εικαστικούς της θησαυρούς εκτεθειμένους, που τέρπουν και ικανοποιούν Ψυχή και Νου. Δυστυχώς ο κόσμος λιγοστός. Τι να φταίει; Μήπως ελλιπής η διοργάνωση; Μήπως η Πινακοθήκη δεν έχει κατορθώσει ακόμη να προσελκύσει το κοινό της περιοχής και όχι μόνο; Όπως και να έχει το πράγμα χάσανε όσοι λείψανε... Κώστα συγχαρητήρια!!! |
|
Τελευταία ανανέωση ( 06.06.10 ) |
< Προηγ. | Επόμ. > |
---|